KAMIOŇÁCI 20
… prej: „I pád na držku je pohyb dopředu.“
Lojzova dcera Anča slavila osmé narozky a na tátův dotaz co by si přála k narozeninám Lojzovi odpověděla, že by chtěla tampón ! … a víš ty Ančo co to vůbec je ? … no to nevím, ale v telce říkali, že se s tím dá dobře hrát tenis, plavat, jezdit na kole, i jezdit s kamionem …
… až tak je to chlapi jednoduché – aplikujete si tampón a můžete vyrazit na cesty ..
Za poslední měsíc se událo pár docela zásadních věcí, jako např. – totální kolaps Anglie – Francie, kdy nás frantíci použili a zneužili jako rukojmí a obětní beránky jejich frustrace z Brexitu, že si angláni tohle vůbec dovolili a nechtějí nadále poslouchat nesmyslná nařízení EU. I když angláni se svým přístupem k řešení taky moc nevytáhli. Výsledek – několik stovek českých rodin neslavilo Vánoce, děti takto zneužitých kamioňáků brečely – kde je tatínek ? a určitě i pár těchto otrlých a životem zkoušených chlapů / šoférů v koutku své kabiny uronilo slzu beznaděje ..
Nesmyslné covidšílenství vidíte koneckonců všichni okolo sebe ..
Nedomyšlené neškolení profiřidičů pak způsobilo velké problémy těm, kterým jejich ŘP + profesák končil koncem roku, nebudu se rozepisovat jak jsem to vyřešil já ..
Ministerstvo a vláda má jen velkohubé předvolební sliby – tři proudy na D1, nová souběžná dálnice, úprava E 35 na dálnici, připravenost na zimu atp. Nic tam nefunguje, jen korupce, úplatky, kamarádšoft a přihrávání státních zakázek známým a spřáteleným firmám, které se vyznačují totální neschopností stavit kvalitně a především – dodržovat termíny. Ono taky jezdit na sněhu a ledu není žádná sranda, jsme se o tom bavili se svou kolegyní kamioňačkou a i ona sama řekla a mi potvrdila tu starou pravdu – ve chvílích napětí a možného nebezpečí jednoduše sroste s volantem a sedačkou. Zadkem pak pomyslně cítí všechny nerovnosti, nesrovnalosti a nástrahy cesty pod sebou i před sebou, mozek pak v této stresové situaci se soustřeďuje na vyhodnocení situace a velí nám uzpůsobit rychlost, směr, stopu jízdy a to i ve vztahu ke hmotnosti nákladu – a to je moc důležité. Není vůbec ostudou zastavit úplně a počkat na posyp.
Potom taky Vánoce jsou dalším zásadním faktorem – dojet ze světa domů včas tak, aby jsme prožili svátky v párdenním klidu s rodinou, což si kurňanoha zasloužíme ..
… posledních pár let, desetiletí padá sněhu méně, my jsme na vojně jezdili na Šumavě v zimě bez problémů a to napadly běžně i dva metry sněhu …. na vesnici, kde jsem vyrůstal býval metr sněhu, brzy ráno jel autobus s lidmi do práce a autobusák jel dle paměti, cesta splývala s okolím a nikdy nesjel do příkopu, dopoledne pak cestář z vůzkem taženým koněm lopatou rozhodil trochu škváry a koleje původně vyjeté autobusem vydržely až do jara … jen se v nich blbě hrál hokej
… Má první jízda z náklaďákem v autoškole byla ze Vsetína do Horního Lidče a zpět. Bylo už šero, mokrá cesta, poletoval sníh a já jel třicítkou … když jsem potkal v protisměru druhý náklaďák, tak jsem byl přesvědčený, že se tam nemůžu vlézt, dostal jsem rákoskou přes prsty – že jedu do příkopu, byl mezi námi tak metr a půl – špatný odhad nezkušeného …. při závěrečných praktických zkouškách jsme vlezli s instruktorem do Vejtřasky dva žáci, já se rozjížděl v kopci a kolega Zdeňa který byl tehdá lepší šofér než já, pak coufal do garáže autoškoly přes obrubník – Vejtřaska má dveře opačně otvírané, tedy si je otevřel a když přejížděl obrubník, tak mu volant smýkl rukama a Zdeňa vypadl z kabiny na chodník. Nic se mu nestalo, já skočil za volant a zastavil … no jízdy neudělal a musel pak na opravné …
….. to Lojza jednou předjel na D1 Eskymáka se psím spřežením a když pak zastavil u Devíti křížů na kafe, tak Eskymák tam zrovna dojel taky. Lojza si chtěl popovídat, tak nahodil otázku: „Tak jakpak Eskymáku, líbí se ti u nás ?“…. “ Jó moc, zvláště jak máte perfektně upravené dálnice a silnice pro mé sáně !“.. … čtenářům a kolegům přeji vše nejlepší do nového roku .. Váš Olaf – Kulatá lopata – Tydýt .. … další na: www.redakcepohody.cz